Добірка кінокласики від Київського тижня критики «Історія української комедії». Це шість гумористичних стрічок від 1929 до 1994 року. До списку ввійшли як добре знайомі українцям фільми, так і відносно недавні знахідки, які тривалий час були недоступні для перегляду. Програма створена спільно з Довженко-Центром.
Національні прем’єри нових українських стрічок, які вже встигли голосно прозвучати на міжнародних майданчиках. Перший ігровий український фільм у міжнародному конкурсі Санденсу, цьогорічний учасник Канн, а також призер Венеційського кінофестивалю.
Шість прем’єр сучасних гітів українського та британського кіно. Куратори фестивалю обрали для програми три стрічки, які найкраще дають уявлення про стан британського кінематографу. З іншого боку, команда кінокритиків з Великої Британії обрала три фільми, що відображають український кінопроцес, із його жанровими та авторськими пошуками.
Британська сторона представлена членами кінематографічної секції асоціації UK Critics' Circle: віцепрезиденткою FIPRESCI (Міжнародної федерації кінокритиків) Рітою Ді Санто, журналістом і засновником першого британського електронного журналу про кіно Shadows on the Wall Річем Клайном, а також журналісткою, телеведучою та письменницею Карен Крізановіч.
Міжнародна секція традиційно поєднує свіжі гіти з найбільших світових кінофестивалів. Цього року в добірку ввійшли сім стрічок із програм Канн і Берлінале.
2022 рік стає роком фундаментального зламу — не лише в Україні, але й у цілому світі. І ми в цьому процесі не є об'єктами або пасивними спостерігачами. Ми є тими, хто змінює правила гри. Тож цьогоріч наша ретроспективна програма натхненна Україною як gamechanger.
Gamechangers — програма, яка присвячена фільмам та режисер(к)ам, які змусили світ по-іншому подивитись на свої країни та на їх кінематографії. Іран, Данія, Нова Зеландія, Румунія та Тайвань не будуть першими країнами, про які згадає пересічний глядач у зв'язку з кіно. Але фільми, які ми представимо в програмі, змінили гру, вписали не лише цих кінематографістів, але цілі спільноти, з ними пов'язані, у великий світ кіно.
Шостим фільмом ретроспективної програми буде «Ім'я: Кармен» Жана-Люка Годара — у пам'ять про видатного режисера, який став для багатьох уособленням перманентної революції та надихав змінювати кіно.
У суботу, 22 жовтня, о 14:00 в конференц-залі кінотеатру «Жовтень» пройде захід «Творення є акт волі. KIНO-KOЛО» — творча дискусія щодо актуальності українських друкованих мистецьких медіа. Подія присвячена відновленню часопису «КІНО-КОЛО» — профільного видання про українське кіно та кіновиробництво.
Культовий журнал виходив у світ 11 років, з 1997 до 2008. На Київському тижні критики, після 14-річної паузи, редакція презентує концепцію першого номера відродженого «КІНО-КОЛА» — «Україна в огні». Випуск буде присвячений українському кіно в часи війни. До журналу увійдуть матеріали українських кінематографістів та кінокритиків, що продовжують свою діяльність під час війни і безпосередньо на війні.
Спікери:
В понеділок, 24 червня, о 13:50 в залі «Кіноман» кінотеатру «Жовтень» відбудеться дискусія «Історична пам’ять і український міф».
З 2014 року в суспільстві ведуться розмови про те, яким є український міф, українські наративи, український пантеон героїв. Водночас ми говоримо і про те, якою є історична пам'ять — про що ми пам'ятаємо і як, що нам у цьому допомагає або заважає. Сучасна культура та інституції, з нею пов'язані, є операторами пам'яті та теж мають стосунок до творення або реконструкції українського міфу. Як вони це роблять і який наратив транслюють? Чи суперечать поняття «історична пам'ять» та «національний міф» одне одному в українському контексті?
Спікери:
Вхід на події дискусійної програми вільний.