Четвертий фестиваль «Київський тиждень критики» оголосив тему ретроспективної програми та запустив продаж абонементів за ранньою ціною. Добірка кінокласики отримала назву «Дивні дні» – цьогоріч це колекція фільмів, присвячена уразливості сьогодення та непевності майбутнього. Футуристичні фільми 60-90-х, відібрані до програми критиками-кураторами фестивалю, рефлексують про майбутнє, яке у дивні дні 2020 року вже наче настало.
«2001 рік: Космічна одіссея» – культова стрічка Стенлі Кубрика, одна з вершин жанру наукової фантастики та кінематографа в цілому. Відзначена премією «Оскар» за найкращі спецефекти, вона визначила візуальний стиль сайфаю на десятиліття вперед. У рамках «Київського тижня критики» «Космічна одіссея» буде показана у безпрецедентній для України якості – в реставрованій версії. Вона була створена під керівництвом Крістофера Нолана у 2018 році до 50-ї річниці прем'єри фільму та представлена на 71-му Каннському кінофестивалі.
«Бразилія» – класична антиутопія від метра британської сатири Террі Гілліама, яка із року в рік входить до числа найбільш визначних фільмів в історії британського кіно. Стрічка про суспільство, скуте тотальною бюрократією, була номінована на премії «Оскар» за найкращий сценарій та роботу художника-постановника.
Мок'юментарі Пітера Воткінса «Парк покарань» пропонує гостру соціальну критику американського суспільства 70-х і залишається напрочуд актуальною стрічкою на тлі сучасної політичної кризи у США – в першу чергу у контексті свавілля поліції та руху Black Lives Matter. За сюжетом, Парк покарань – це пустеля, до якої силоміць вивозять «неблагонадійних» членів суспільства.
Сатирична антиутопія «Чужі серед нас» – єдина політична стрічка у кар'єрі майстра жахів Джона Карпентера, автора фільмів «Гелловін» та «Щось». Сповнена критики рейганоміки 80-х, вона розповідає про хлопця, який знаходить окуляри, що показують прихований вплив інопланетян на підсвідомість людей.
Інший класик горору у секції «Дивні дні» – Девід Кроненберґ та його «Відеодром», знаковий фільм, який приніс канадському режисерові світове визнання. Головний герой стрічки – власник піратського кабельного каналу, одержимий пошуками все більш відвертого відео для своєї аудиторії. У головних ролях – Джеймс Вудс та солістка Blondie Деббі Гаррі.
Вперше у програмі «Київського тижня критики» буде показане аніме – культовий кіберпанк Мамору Осії «Привид у броні», революційне висловлювання про штучний інтелект та футуристичні модифікації тіл. Стрічка мала значний вплив на трилогію «Матриця» сестер Вачовскі, отримала голлівудський рімейк зі Скарлетт Йоганссон та входить до числа найбільш значущих аніме в історії японської анімації.
На фестивалі діє система абонементів, їх вартість за ранньою ціною – 300 (денний) та 450 (повний) гривень. Продаж вже відкритий на сайті фестивалю. Кількість абонементів цього року обмежена, оскільки чинні карантинні правила передбачають 50% заповнюваність залів кінотеатру «Жовтень».
Програма «Київського тижня критики» складається з трьох традиційних секцій – міжнародної програми з актуальними стрічками з лайн-апів головних світових кінофестивалів, тематичної ретроспективи культової кінокласики, а також київських прем’єр головних українських фільмів цього року. У рамках 4-го кінофестивалю також створено індустріальну секцію «Перший погляд»: до неї увійдуть студентські фільми, відібрані студентами, які вивчають кіномистецтво. Під час фестивалю ці стрічки будуть представлені провідним українським продюсерам, відбірникам кінофестивалів та кінокритикам.
«Київський тиждень критики» – міжнародний кінофестиваль, створений з метою ознайомлення українських глядачів із найкращими новими фільмами, обраними професійними українськими кінокритиками. 4-й фестиваль пройде у кінотеатрі «Жовтень» з 22 по 28 жовтня. На відкритті фестивалю відбудеться церемонія нагородження щорічною національною премією кінокритиків «КІНОКОЛО». Організатор фестивалю – компанія «Артхаус Трафік» за підтримки Державного агентства України з питань кіно.