Сентиментальна цінність
Affeksjonsverdi
Країна: Норвегія, Франція, Данія, Німеччина, Швеція, Велика Британія Рік: 2025 Хронометраж: 132 хв. Жанр: драмеді Режисер: Йоакім Трієр («Найгірша людина у світі») У ролях: Ренате Рейнсве («Найгірша людина у світі»), Стеллан Скашґорд («Дюна», «Чорнобиль», «Німфоманка»), Ель Феннінґ («Чаклунка», «Боб Ділан: Цілковитий незнайомець», «Неоновий демон») Мова: норвезька, англійська


— Ґран-Прі, Каннський кінофестиваль, 2025

— Офіційна програма, Міжнародний кінофестиваль у Локарно, 2025

— Приз глядацьких симпатій, Мюнхенський кінофестиваль, 2025

— Приз журі, Брюссельський кінофестиваль, 2025


Дві дорослі доньки після смерті матері з'ясовують, що родинний будинок досі належить їхньому батькові – відомому режисеру, який покинув сім'ю багато років тому. Він знову з’являється в їхньому житті, намагаючись відновити стосунки та пропонує старшій доньці – акторці театру – роль у своєму фільмі. Коли ж та відмовляється, батько знаходить замість неї голлівудську зірку і розпочинає підготовку до фільмування в домі, де прожило кілька поколінь родини.



У «Сентиментальній цінності» Йоакім Трієр продовжує досліджувати тему емоційної спадковості, зосереджуючись на крихкому балансі між особистим і творчим. Родинна драма тут поступово розгортається як розмова про ціну мистецтва – не в контексті слави чи визнання, а як процес глибокої, іноді болісної саморефлексії. 


Місцем дії стає родинний дім у передмісті Осло – простір, у якому час нашаровується пластами втрат і мовчазних образ. Цей дім, із його затишною казковістю і водночас фіксованим болем у стінах, постає не лише метафорою минулого, а й декорацією для фільму всередині фільму – ще одного акту намагання висловити невисловлене.


Як завжди у фільмах Трієра, глибина почуттів підкрадається непомітно, не заявляючи про себе вголос. «Сентиментальна цінність» наповнена меланхолією та несподіваним гумором, що проростають між наелектризованими сценами Стеллана Скашґорда та Ренате Рейнсве. В його персонажі батька – гіркота й нарцисизм, у її героїні-донці – стоїцизм, що межує з вибухом. Це кіно про зіткнення поколінь та водночас про надію на те, що навіть у нездатності говорити можна почати слухати.


— кураторка фестивалю Анна Дацюк




Кадри:
Трейлер:
Назад до програми