Програма

У межах 7-го Київського тижня критики презентуємо 4 програми: українська ретроспектива «Жіноча роль», Фокус, Міжнародна ретроспектива та Міжнародна програма. Кожна програма буде оголошена окремо.
Міжнародна програма

Міжнародна секція традиційно поєднує свіжі гіти з найбільших світових кінофестивалів. Цього року в добірку ввійшли шість стрічок із програм Канн і Берлінале. Ще одна картина буде додана пізніше.

Програма «Фокус: Україна — Польща»

Шість прем’єр сучасних гітів українського та польського кіно. Куратори фестивалю обрали для програми три стрічки, які найкраще дають уявлення про стан польського кінематографа. З іншого боку, команда кінокритиків з Польщі обрала три фільми, що відображають український кінопроцес, із його жанровими та авторськими пошуками.


Польська сторона представлена головредом кіножурналу «Екрани» Мілошем Стельмахом, кіножурналісткою, членкинею ФІПРЕССІ та Європейської кіноакадемії Мартою Балагою, а також кінокритикинею та доценткою Центру порівняльних досліджень цивілізацій Ягеллонського університету Ельжбетою Ользацькою.

Програма «Жіноча роль»

Програма присвячена легендарним українським акторкам. Усі вони працювали в різні епохи, та до сьогодні залишаються справжнім уособленням кіно — від його становлення до часів Незалежності. Дана програма — це чудова можливість поглянути на їхній спадок, а разом із тим — подивитися, як протягом останнього сторіччя змінювалася акторська гра, жіночі персонажі та ставлення до них. Ця секція також дає змогу поглянути, як соціокультурні стереотипи знаходили відображення на великому екрані, та як зі зміною епох змінювалося місце жінки на екрані та поза ним. Програма проводиться спільно із Довженко-Центром.

Міжнародна ретроспектива «Людина з кіноапаратом»

Чому кіно має на нас такий вплив? Чому ми заворожено дивимось на екрани та дивимось на чуже життя, яке, у випадку ігрового кіно, хтось дуже старанно для нас розігрує? Хто ці люди та що за магію вони створюють?


Шість фільмів у програмі «Людина з кіноапаратом» розповідають про тих, хто робить кіно, і хто його дивиться. Від сардонічного портрета Голлівуду до ностальгійної оди кінотеатру як місцю спільних досвідів; від біографії культового режисера, якого вважали невдахою, до колективного портрета тих, кого зазвичай глядачі не бачать за деміургійною фігурою режисера; від анатомії вуаєризму як чогось, що лякає, до його цілковитої комерціалізації. Ентузіасти, синефіли, ділки, безумці, невдахи та невротики — це ті, хто складає нам компанію у наших спільних подорожах у світ кіно. Про нас усіх — ця програма. All right, Mr. DeMille, we are ready for our close-up.